onsdag den 27. februar 2013

Punkteret...

Jeg forlod jer, inden jeg forlod Deus Ex Machina og da jeg gjorde det, fortalte min bil mig at jeg manglede luft i mit højre fordæk, det var nede omkring 25 psi. Så jeg kørte til nærmeste tankstation og fyldte dækket op med luft. Her fra kørte jeg ind imod centrum af LA, til Petersen Auto Museum og kiggede på flotte biler i et stykke tid.

Da Petersen lukkede museet kl. 18, gik jeg ud til min bil igen og nummeret gentog sig. Jeg kørte igen til nærmeste tankstation for at fylde luft i. Og der var synderen, lige midt på slidbanen, en lille skrue, med philipskærv. Jeg pumpede alt det luft i jeg kunne få mig til, og fortsatte igennem Beverly Hills og ud af Sunset Boulevard. Herefter satte jeg kurs mod øst, for at komme væk fra byen og få lidt styr på dæksituationen.

Det kan godt være at man af og til tror at folk i Beverly Hills har færre problemer end vi almindelige dødelige (med mindre man selvfølgelig har set et enkelt afsnit af TV-serien) - hvor om alting er, kan man ihvertfald ikke misunde dem deres myldretidstrafik.

Jeg ved ikke hvor lang tid det tog mig at komme ud af LA af I-10 East, men det hjalp nok ikke på tålmodighed at have fint måleudstyr der konstant fortæller hvor meget dæktryk man har tilbage. Så da værdien igen drattede under 25 psi, tog jeg den første den bedste afkørsel og til alt held var her en masse moteller og til alt held ramte jeg ikke en af de forstæder til LA som man ikke skal ramme.

Så nu sidder jeg her i West Covina, og venter på en tøjvask. Jeg fået aftensmad på Lazy Dog og jeg har snakket med mit biludlejningsfirma National, og vi har aftalt at vi finder en plan imorgen tidlig. Så det betyder nok at jeg må vinke farvel til min dejlige Dodge Charger - måske får jeg en anden Charger eller måske en åben '67er Mustang, man kan aldrig vide! (Okay, det kan man nok godt)

*Update* Jeg ringede til National kl. 8.30, de ringede til AAA som ringede til mig sekunder efter jeg havde afsluttet samtalen med National. Her en time senere, er dækket skiftet og jeg skal kører 5 km til det nærmeste udlejningsselskab, for at få byttet min bil til en anden. Det er eddermame godt lavet!

Nå, mens jeg vasker tøj kan få lov til at kigge på nogle biler der ikke behøver at gøre andet end at se pæne ud:
(Og jo, det er den fra Grease og hvis i kigger godt efter på det sidste billede kan i se mig ude til venstre. Mit skæg er endnu ikke så stort som ham bilen har tilhørt (det er Billy Gibbons' CadZZilla), men der er jo også en måned til jeg kommer hjem)








Ingen kommentarer:

Send en kommentar