tirsdag den 5. marts 2013

Huler og AUSTIN!!

Da jeg stod op imorges, havde jeg fået en kommentar her på min blog (hvilket jeg generelt synes er fedt!) fra min svigersvoger Per, med gode råd til mit næste mål, Austin og en anbefaling til at se Carlsbad Caverns, som ligger lige syd for Carlsbad, hvor jeg sov igår.

Sådan en anbefaling ville jeg ikke lade passere, så da jeg havde spist morgenmad, satte jeg kurs mod Carlsbad Caverns. Hulerne ligger i Guadalupe Mountains, som eftersigende er undermineret af huler. De første huler blev udforsket i slutningen af 1800-tallet og man finder stadig nye. Jeg gav $6 for at komme ind og $5 for en audioguide - de er ikke grådige. Jeg brugte vel lidt over 2 timer i hulerne, så jeg kom først afsted mod Austin kl. 12.

Jeg kørte mod syd af Hwy 285 som stort set går lige ud hele vejen fra Carlsbad til Pecos, forbi vildt mange oliepumper, olietanke, olielastestationer - og det kan godt være frusterende at køre igennem et område med så meget uraffineret olie, når man kører benzindampe. Heldigvis dukkede der lige pludselig en ubemandet tankstation op midt i det hele. Der stod en flok oliearbejdere som skulle høre hvad en bil på Washington-plader mon lavede derude midt i ingenting - der kom vist ikke så mange der ikke var oliearbejdere. Men jeg fik benzin på min bil og kunne komme videre syd på og statsgrænsen og også endnu en tidszonegrænse - det er ellers ikke mange dage siden jeg krydsede den sidste.

Derfra var det egentlig bare mig og radiostationen B.B. Kings Bluesville (som er fantastisk), der hamrede afsted ud af Hwy 285 og I-10 (som er den vej jeg har kørt på hvor fartgrænsen var højest, nemlig 80 mph).

Der blev mørkt inden jeg nåede Austin og så finder man virkelig ud af hvor meget man bruger kantpælene til at læse vejens forløb derhjemme, dem har de nemlig ikke herovre, kun nogle få steder hvis der er noget hårdt man kan ramme. Det var lidt hårdt at køre de sidste 100 km, men trafikken i Austin var heldigvis næsten ikke eksisterende da jeg nåede midtbyen kl. 21.30. Hotellet var super nemt at finde, det ligger perfekt midt i byen og jeg blev modtaget af en meget veloplagt receptionist som sendte mig op på mit værelse på 3. sal. Mit værelse er faktisk nærmest en lejlighed. Køkkenet har både mikrobølgeovn, ovn, to gasblus og et stort køle-/fryseskab. Jeg overvejer at lave mad selv imorgen aften - det kunne være meget rart med noget "hjemmelavet".

Idag blev det dog noget andet. Udover min morgenmad på hotellet i Carlsbad har jeg kun fået en trist burrito hos Taco Bell, så jeg trængte til aftensmad. Jeg gik 100 m ned af gaden til J.Black's, hvor køkkenet stadig var åbent. Jeg fik en slider (sandwich) med pulled pork og coleslaw, til dessert en brownie med jordbær og saltkaramelsovs og to forskellige lokale øl til - det var urimeligt lækkert. Desuden skal det nævnes at jeg var der i halvanden time og de spillede ikke ét dårligt nummer! Det var Jack White, Tom Petty, Mumford & Sons, Bruce Springsteen, Rolling Stones og alt muligt andet lækkert!

Jeg tror allerede jeg elsker Austin, det skal nok blive nogle gode dage her - især med de gode råd fra Per i baghovedet!

- Kasper








Ingen kommentarer:

Send en kommentar