lørdag den 2. marts 2013

Kaibab betyder Mountain Lying Down

...og det er det vi der ikke kan tale native american kalder Grand Canyon. Det er næsten 500 km langt, ca. 16 km bredt og næsten 2 km dybt. Det er mere storslået og overvældende end man kan forestille sig og mere storslået og overvældende end mine billeder kan beskrive. Så jeg har haft en rigtig spændende dag hvor jeg brugte omkring 4 timer på at køre og gå på South Rim af kløften, og af til stopper man da op og spekulerer over hvorfor sådan et stort hul i jorden kan være så fascinerende, men det er det bare.

Når man er i området omkring Grand Canyon, er man i ca. 7000 fods højde og man kan godt mærke at luften er tynd. Faktisk har jeg tilbragt hele dagen omkring 2 kilometer over havets overflade, hele den nordlige del af Arizona er nemlig en del af the Colorado Plateau, der dækker et område på 337.000 kvadratkilometer i Utah, Colorado, New Mexico og altså Arizona.

Da jeg forlod Grand Canyon National Park, kørte jeg mod syd til Flagstaff og derfra videre øst på. Jeg nåede Holbrook omkring kl. 17.30 og efter en lang, spændende dag havde jeg ikke lyst til at køre mere. Så jeg tjekkede ind på et Super8-motel her i Holbrook og kørte ned til Butterfield's Steak House, som bød på en indretning med mørkt træ, ko-horn, vognhjul og historier om gamle banditter og sheriffer i det vilde vesten, hamret op på væggen. Desuden bød de på en god steak og æbletærte til dessert.

Servietten var et kort over Arizona med illustrationer over hvad man kunne opleve forskellige steder, helt perfekt til sådan en som mig. Det fik mig til at beslutte at køre syd på imorgen her fra Holbrook og så tror jeg faktisk jeg, hvis jeg tager mig lidt sammen, kan nå Roswell i New Mexico (jep, det er UFO-byen), og så er jeg rigtig godt på vej mod Austin, Texas og kommer også ned i nogle spændende landbrugsområder, det bliver rigtig godt!

Det var vist alt for idag!

- Kasper

P.S. Som i kan se var der lidt skyet idag, men det var okay - jeg formåede alligevel at blive godt solbrændt, måske skulle jeg købe noget solcreme imorgen.









Ingen kommentarer:

Send en kommentar