mandag den 4. marts 2013

"Nå Kasper, havde du en god søndag?"

"Næ"

Søndagens mål var at køre langt, USA er i kirke om søndagen så der ikke så mange biler på vejen, så det skulle nok kunne lade sig gøre.

"Næ"

Jeg kørte 80 km, og kom til en tankstation, så jeg tænkte jeg lige så godt lige kunne fylde op. Det gjorde jeg så og gik over for at betale. Det kunne jeg ikke, mit VISA blev afvist og jeg havde ca. 1 dollar på mig i kontanter.
Så kørte jeg til en bank, for at prøve at hæve penge der, måske var det tankstationens terminal der var noget i vejen med.

"Næ"

"You have insufficient funds to make this withdrawal." Ikke nok penge? Jeg havde tjekket min konto søndag morgen; der var nok penge.

Tilbage til tankstationen, forklare dem sagen. Tankpasser-damen sagde at det var helt iorden og at jeg bare kunne komme og betale når jeg havde talt med min bank. Hun gav mig mit pas tilbage, som jeg havde insisteret på at efterlade som pant og sagde at hun stolede på mig. Tak!

Så måtte jeg jo finde mig et hotel så jeg kunne overnatte i byen Show Low, hvor tankstationen ligger. Jeg fandt noget wifi og loggede på Expedia, reserverede et værelse og kørte til Paint Pony Lodge, som vist var det i byen hvor pris og kvalitet hang bedst sammen. Normalt betaler man direkte til Expedia når man booker, men så heldig skulle man vel ikke være?

"Næ"

Jeg ved ikke om det er kotume for Best Western-kæden at man betaler på hotellet, eller om Expedia også havde afvist mit kort. Jeg skulle ihvertfald betale på hotellet og det kunne jeg ikke.

Som så mange gange før, kastede Pia så endelig lidt lys på min dag. Hun reserverede og betalte værelset hjemme i Hjørring og så kunne jeg endelig slappe af. Tak!

Siden har jeg fundet ud af at alle restauranter, hoteller og butikker jeg har besøgt den sidste uges tid var blevet enige om at trække alle de penge jeg har brugt hos dem, igår. Derfor havde mit kort nået sin grænse for hvor meget det ville være med til at trække på én dag.

Da jeg endelig var færdig det cirkus kl. 15.30, trængte jeg faktisk bare til at ligge ned og se noget Discovery - de sendte "Amish Mafia" og jeg behøver vel ikke forklare hvorfor det er et svært underholdende tv-program.

Nu har jeg betalt min gæld på tankstationen, spist morgenmad, lavet morgengymnastik og været i bad. Jeg har en hel tankfuld benzin og jeg er ikke bange for at bruge den. Kan i have en god aften derhjemme, nu vil jeg ud og køre!

- Kasper

P.S. Jeg har indtil videre kørt ca. 4000 km (2500 miles) og min bil er heldigvis meget mere økonomisk end jeg havde forventet. Den kører ca. 10-11 km/l i gennemsnit - ikke dårligt for en 3,6 V6 med 292 hk. Det hænger nok sammen med at den har en 8-trins gearkasse og dermed kører 65 mph (godt 100 km/t), som man må køre på de fleste landeveje, ved 1800 omdrejninger.

"Jamen, tog du ingen billeder Kasper?"

"Næ"

I må nøjes med tør tekst idag!

2 kommentarer:

  1. Okay, det lyder som en nitte dag - men hold da op, hvor du fik et godt grin ud af din søster. Det handler alt sammen om måden man formidler på ...og så er du ovenikøbet tilgivet for ikke at have taget billeder!

    God tur!

    ...jeg griner stadig (på den søde 'jeg-griner-med-dig-og-ih-hvor-var-det-skønt-Pia-reddede-dig' måde)

    SvarSlet
  2. Måske ikke en heldig dag for dig - men dejligt underholdende indlæg :)

    SvarSlet