mandag den 18. marts 2013

Kurs mod Miami

Med nyt musik på anlægget og næsten en fuld tank benzin, lagde jeg ud fra Nashville i formiddags og satte kursen mod sydøst igen, efter at have kørt mod nordøst i nogle dage.

Så der er ikke meget at fortælle, jeg hørte dejlig musik og kørte på små veje, gennem skove, bjerge og små byer - nej, jeg er ikke træt af det endnu. Mit mål var at ramme kysten i det sydlige South Carolina, så jeg også får en god tur ned af østkysten, om end knapt så lang som den jeg kørte ved vestkysten.

Idag nåede jeg til LaFayette i det nordlige Georgia (den 11. stat), krydsede den sidste tidszonegrænse og rundede 5000 miles (8000 km) (!!!!) indtil videre, alt tyder på at jeg når 10.000 km inden jeg flyver hjem - cirka 30% mere end jeg havde regnet med.

I LaFayette har jeg fået et værelse på et fint lille motel. Receptionisten talte så sydstats-amerikansk at jeg havde svært ved at forstå hende. Hotellet er virkelig flot og iorden, stilen er ægte amerikansk sydstat.

Jeg kørte ned til en mexikansk restaurant, som receptionisten anbefalede. Jeg fik en stor kurv nacho-chips med salsa, sodavand ad libitum og en tallerken med en burrito med oksekød, en taco med kylling, ris og bønnemos, til 55 kr. Jeg var stopmæt af lækker mad, så de fortjente absolut de $5 i drikkepenge - mindst!

Nu ligger jeg på motellet og vil snart sove. Hvis det går godt imorgen, kan jeg nå til Charleston, South Carolina og dermed har jeg altså krydset kontinentet. Kan jeg ikke nå det imorgen, kan jeg nå det på tirsdag. Mit fly letter først den 1. april, så jeg har ikke travlt og kan helt sikkert nå nogle dage på stranden i Miami oven i købet.

•——————————————————————————————————————————•

Og alt det ovenstående fik jeg så slet ikke lagt op inden jeg kørte fra motellet imorges - så jeg kan jo lige så godt føje lidt til det.

Efter morgenmad og en snak om politik med inderen, som jeg tror var hotellets ejer, sætte jeg kursen mod sydøst, og kørte og kørte og kørte, hele dagen. Klokken er nu 20.13 og jeg har lige bestilt mad på en restaurant lige ved siden af mit Super8-motel, som ligger nogle få kilometer nordvest for Savannah i Georgia. Så jeg trækker altså det med at nå østkysten til imorgen, selvom der ikke er særligt langt. Jeg har også været en lille tur i South Carolina, det var en ikke en stor omvej, og så kan jeg jo sige: "South Carolina? Ja ja, der har jeg også været".

Når jeg har spist vil jeg undersøge om der findes stater i USA, hvor der ikke ligger en by der hedder Denmark. Jeg kan ihvertfald konstatere at der er ret mange af dem.

Der er ikke så meget at fortælle fra idag, og jeg har vist ikke rigtig taget nogle billeder, så også derfor var det smart at slå de to indlæg sammen, så i kan kigge på billederne fra igår istedet.





Ingen kommentarer:

Send en kommentar