torsdag den 21. marts 2013

Turist i St. Augustine

Jeg brugte dagen igår på at være ægte turist. Som nævnt er byen den ældste i USA, så der er virkelig historie at kigge på. Først var jeg ude ved Fort Mantanzas, som fungerede som forpost for Castillo De San Marcos i St. Augustine. Det var en gratis sejltur ud til fortet, og rangerne der stod for fremvisningen havde virkelig styr på deres historie, hvordan fortet havde fungeret og hvordan livet havde været for de spanske soldater. På vej tilbage til fastlandet så jeg for første gang en ægte, levende, vild delfin, der slog et slag op af vandet cirka 20 meter fra båden - mega sejt!

Fra Mantanzas kørte ind til downtown St. Augustine, hvor jeg så føromtalte Castillo De San Marcos, som er et imponerende fort bygget i 1672. Det har beskyttet St. Augustine mod mange angreb fra især englænderne og franskmændene mens det var under spansk herredømme. Det var rigtig spændende at opleve, sammen med resten af St. Augustine. Man føler sig virkelig hensat til en Pirates Of The Carribean.

Jeg daskede lidt rundt i byen, kiggede på gamle huse og spiste is indtil aften, hvor jeg tog en (ekstremt dårlig) pizza med tilbage til hotellet og slappede af med læsning og tv.

Det er lidt det samme der foregår idag. Til aften regner jeg med at køre ind til byen og spise, og måske finde et sted hvor der er livemusik - det skulle der vist være rig mulighed for.

Imorgen skal jeg videre og jeg tror jeg kører ned til Orlando og bruger weekenden der, inden jeg kører videre til Miami.











Ingen kommentarer:

Send en kommentar