mandag den 4. marts 2013

Whole lotta desert!

Idag skulle jeg køre langt, og sådan gik det! Cirka 750 km blev det til - synes faktisk at min kilometertæller sagde mere, men GPS'en siger 750. Hvor om alting er, så er der ikke meget at fortælle. Jeg krydsede grænsen til New Mexico og kørte næsten hele vejen tværs igennem staten. Da jeg nåede til Roswell, trængte jeg til at se noget andet end ørken og bjerge, så jeg kørte mod syd til Carlsbad hvor jeg er nu.

På vejen til Roswell kom jeg først igennem Apache-indianernes reservat, kørte over Rio Grande og kom igennem Billy The Kid Country. Der var hvirvelvinde der hvirvlede sandet op i luften i søjler og tumbleweed der for over vejen, og jeg så også en del cowboyhatte rundt om i de små byer. Mærkeligst af alt, så jeg rent faktisk kvæg der gik på sletterne - jeg aner ikke hvad de lever af.

Fra Roswell kørte jeg syd på, og nu var jeg kommet ned af Colorado-plateauet, så landskabet ændrede sig noget. Ihvertfald var der nogle der valgte at bruge masser af vand på at få noget ud af jorden hernede. Jeg så mange rigtigt store kvæggårde, helt sikkert med over 5000 køer, måske op mod 10.000 på en enkelt af dem. Lidt længere mod syd blev der mere goldt igen, men det er kun fordi al værdien ligger under jorden hernede nord for Carlsbad. Det er så meget olie at der faktisk lugter stærkt af olie/tjære når man kører igennem området.

Jeg havde faktisk en plan om at køre hele vejen igennem New Mexico idag - bare fordi jeg kunne sige at jeg havde gjort det. Men da jeg nåede til Carlsbad var kl. 18.30, jeg var træt og sulten og det ville ikke føre til noget godt at fortsætte. Så jeg bookede et af de ekstremt dyre hotelværelser her i byen - selv de billige er dyre, så jeg havde ikke rigtig noget valg.

Men værelset er OK og der er morgenmad med i prisen. Jeg fik pizza til aften, det var OK.

Inden jeg går i seng skal jeg vide hvor jeg skal bo i Austin mens jeg er der, så jeg ikke skal til at finde ud af det imorgen aften efter 750 kilometer i bilen. Jeg glæder mig helt vildt til at opleve Austin!

- Kasper









2 kommentarer:

  1. Hej Per!

    Godt at høre fra dig! Carlsbad Caverns ligger stadig syd for mig, så det er ikke for sent - skulle nok kunne nå en lille tur forbi selvom jeg har langt at køre idag.

    Og tusind tak for Austin-guide, lige hvad jeg havde brug for! Jeg må desværre meddele at hvis du har spillet med Jimmie Vaughan, så kan vi nok ikke rigtig tale sammen igen! ;) (Den historie må jeg lige have en dag!)

    SvarSlet
  2. TAK TAK TAK PER!! Så fedt!

    Jeg tager afsted fredag, så skal da klart på Antone's torsdag aften! Forrygende!

    Jeg tror allerede jeg elsker Austin, håber bestemt jeg får mulighed for at vende tilbage på et tidspunkt! Fantastisk by, fantastisk stemning!

    Og ja, Carlsbad Caverns var virkelig en oplevelse, så tak også for den anbefaling!

    - Kasper

    SvarSlet